GeoCruiser

GeoCruiser, hoe het begon

Google Translate

In verschillende hoofdstukken wordt beschreven hoe wij een reisauto zochten, onszelf informeerden, de mogelijkheden overwogen en uiteindelijk kozen voor een goede vierwielaangedreven auto.
In de onderstaande lijst staan verder de beschrijvingen van de vele aanpassingen die we hebben gedaan.

Eerste zandpad met onze GeoCruiser
Eerste zandpad met onze GeoCruiser

2008: Land Cruiser HZJ78

2009: Uitruimen

2009: Kleinere klussen

2009: Klapdak laten opbouwen

2011: Zonnepanelen

2011: Technische aanpassingen

2012: 2 reservewielen

2013: Aluminium inbouwkasten

2014: Verenpakket

2014: Waterfilterinstallatie

2014: Bull-Bar met lier

2014: Niet gedaan

2014: Airco

Intussen hebben we bovenstaande lijst helemaal afgewerkt. Daarmee waren we er nog niet.
Onze Geocruiser was van een transportbus omgevormd tot een kampeerauto. Dat was echter niet genoeg om er een wereldreis mee te beginnen.

De GeoCruiser heeft een uitgebreide tectylbeurt voor onderkant, kokerbalken en holle wanden gekregen. We hebben de aluminium velgen vervangen door nieuwe stalen velgen en we hebben nieuwe banden gekocht.
De banden zijn wat smaller dan de vorige, maar wel wat hoger. We hebben banden van BF Goodrich, de T/A 235/85 R16 en het zijn winterbanden. We nemen op de grote reizen twee reservewielen mee.
Om de wielen en banden compleet te maken hebben we 4 sneeuwkettingen gekocht.

Voor onze veiligheid hebben we een gasdetector ingebouwd, zodat we gealarmeerd worden voor aanwezigheid van koolmonoxide, butagas of narcosegassen.


Hieronder is een lijstje van andere aanpassingen van de GeoCruiser: