GeoCruiser

Uitstapjes voorjaar 2009

Google Translate

Ermerstrand

We vielen met de neus in de boter. We waren net een paar weken lid van de Nederlandse LandCruiser Club, toen ze een 1e lustrum aankondigden.
Op het Ermerstrand bij Erm (Dr) werd een dag georganiseerd. Er was gelegenheid om door het zand te kunnen boenderen. Er waren gaten en bulten op het zandstrand gemaakt en 's middags was er een puzzelrit door het prachtige Drenthe.
Nettie heeft zo haar eerste "Offroad" ervaring in het zand gehad, met de auto in low gear.
's Avonds was er een Chinees buffet; we hebben ervan gesmuld.
Het was een erg leuke dag.

Geen zin in vieze voeten Dat wordt scheppen; emmertje vergeten?

Strandplezier Lekker buiten spelen

LandCruisers Pole-shot: Ermer strand

Lienen-Höste (D)

Het eerste weekend van juni reden we naar Innovation Campers. Er werd voor de tweede keer een Fernreise Treffen georganiseerd. Dit was een bijeenkomst van voornamelijk klanten van Innovation Campers.
Omdat de verf in onze camper niet op tijd droog was, vertrokken we een dag later, op zaterdag. We hadden een los luifel voor de auto en dat hadden we hard nodig wegens het slechte weer. We sliepen op luchtbedden op de kastjes en we sliepen geweldig ondanks dat we weinig hoofdruimte hadden. Overdag werden op dit Treffen een aantal lezingen gehouden en 's avonds was er een feest met optreden van een Afrikaanse band met muziek en dans.
Tussen de programmaonderdelen door hebben we veel met campereigenaren gesproken. Leuk was ook toen iemand uitleg gaf over de functies van verschillende onderdelen onder de motorkap.

Innovation LandCruisers Innovation J78

Iveco Daily 4x4 van Innovation Campers J100 met uitbouw

Abenteuer & AllRad, Bad Kissingen (D), 2009.

Vanuit Lienen reden we door naar het Sauerland en stonden we een paar dagen aan de Hennesee. Op donderdag reden we voor het tweede jaar naar Bad Kissingen.
Dit jaar zijn we als trotse HZJ78-eigenaren tussen de kamperende bezoekers gaan staan. Dat kampeerterrein was op zich al het hele bezoek waard. We stonden tussen de vele avonturiers in. Veel mensen hadden een camper met een klapdak of hefdak op Land Cruisers of Land Rovers. Maar er waren ook giganten in de vorm van 4x4, 6x6 en 8x8 aangedreven vrachtwagens als Unimog, M.A.N., Mercedes Benz, Magirus Deutz, enz.
Veel kampeerauto's waren professioneel gebouwd, maar er waren ook best veel zelfbouw auto's. Er waren nieuwe kampeerauto's, hele oude en klassieke auto's bij. Gezien onze ervaringen met het losse luifel viel ons de achterluifels/tenten van sommige campers op, vooral die van Vaudé. Zoiets lijkt ons ook wel iets.
We hadden leuke gesprekken met Slowaken, Duitsers en Nederlanders. Overdag zaten we gedurende twee hele dagen op het beursterrein in de heuvels.

Bad Kissingen, GeoCruiser met los luifel Een Camper

Zo moet je dus de voorruit wassen Landrover, lastig sturen

En dan is het vakantie.

Na het weekend in Bad Kissingen reden we door naar het Zwarte Woud. In Simonswald vonden we een mooie camping. Deze was echter vol; het was al te laat om verder te gaan zoeken. Van de campingeigenaar mochten we op de parkeerplaats overnachten, dat is het voordeel van een camper, het was dus geen probleem. De volgende dag zouden er plekken vrijkomen. We hebben een paar mooie dagen gehad en de camper goed leren kennen. We kenden het gebied nog niet, het is er heel mooi.

Bij Freiburg konden we keggen kopen, die zullen we vaker nodig hebben. Als we op ongelijke grond staan, dan kunnen we met de keggen de auto horizontaal zetten.

Na een aantal dagen reden we door naar Luxemburg. we waren eerst van plan in Frankrijk op een camping te gaan staan. Maar het barstte van de kleine kevertjes. We zijn er voor op de vlucht geslagen.
In Luxemburg, in het dorpje Nommern bij La Rochette, hebben we de rest van onze vakantie kunnen genieten van rust, geweldige uitzichten en een mooie natuur.