GeoCruiser

Australië: Sydney - Cessnock - Sydney

Google Translate

7 September vertrokken we met de camper uit Darwin. Het was intussen 8 oktober geworden en we zaten al in Sydney. De tijd is omgevlogen. Maar we hadden nog een programma voor een aantal dagen in Sydney en in de buurt van Cessnock, in de Hunter Valley. Dit ligt ongeveer 100 km noordelijk van Sydney. Maar eerst was Sydney aan de beurt.
We waren blij weer in Sydney terug te zijn, er heerst daar een zeer ontspannen sfeer. Dit fijne gevoel hebben we in geen andere wereldstad ervaren.

Ons hotel, het Park Regis Hotel, lag aan "Park Street" middenin het centrum. Bij aankomst hebben we snel de bagage naar de kamer gebracht en zijn we de stad in gegaan. Alles lag op loopafstand, heerlijk was dat. We zijn op zoek geweest naar souveniers. Op Circular Quay zagen we weer de didgeridoo-spelers die we er hoopten te vinden. Een van hen was Gumaroy en een ander was Russell Dawson, die we nog van twee jaar eerder kenden. Bij beide spelers kochten we een CD met hun muziek. Het was heerlijk op deze plek weer didgeridoo te horen spelen door deze fantastische muzikanten.

Aan het begin van de avond zijn we naar Goulburn Street/Elisabeth Street gewandeld naar een hotel waar we in 2004 ook verschillende keren hebben gegeten. Het eten (pub food) is daar goed en zeer betaalbaar.

De ochtend daarop gebruikten we ons ontbijt in een onbijt/lunch-restaurant naast het hotel. Daarna zijn we met wat spullen, die we naar huis wilden sturen, naar een postkantoor in de buurt gelopen. In het postkantoor hebben we onze spullen in twee dozen verpakt en opgestuurd. Met de zeepost duurt dat ca. 5 tot 6 weken.

We zijn opnieuw de City ingegaan. Eerst bezochten we "Opera House", het beroemde gebouw aan de haven in Sydney. Daar hebben we de tijd genomen om alles goed te bekijken. We gingen ook naar Didg Beat op "the Rocks", dit ligt net onder de Harbour Bridge. In 2004 had ik hier een didgeridoo gekocht. Didg Beat was een didgeridoo-winkel waar ik een B-didge zocht. Ze hadden geen exemplaar die bij mij paste. Didg Beat bestaat niet meer sinds begin 2008.
's Avonds liepen we weer terug naar ons eetadres.

New South Wales

Opera House Opera House

Zuinig met energie, het kon niet vliegen Kermis aan Lavender Bay

Crown Hotel voor pub food Crown Hotel, Pub

De tweede ochtend namen we na het ontbijt de taxi naar een depot van Britz. Dit lag in de buurt van het vliegveld in het zuiden van Sydney. Hier haalden we een "Toyota Land Cruiser HZJ105" op. We hadden een kale Land Cruiser gehuurd, maar we kregen voor die prijs een volledig uitgeruste auto, compleet met daktent, kampeerspullen, koelkist, stoeltjes, e.d. mee. We maakten alleen gebruik van de stoeltjes en de koelkist, dat kwam ons zeer goed van pas. We hadden de twee volgende dagen een hotel gereserveerd in Cessnock. Dit ligt in de Hunter Valley, een erg bekende wijnstreek. Wij waren echter meer geïnteresseerd in het Yengo National Park en onderweg in het Ku-ring-gai Chase National Park.
In beide parken gingen we op zoek naar restanten van oude beschavingen. Beide parken hebben rotsgravures en Aboriginal rotsschilderingen.

Het hotel, the Comfort Inn in Cessnock, werd verder vooral bevolkt door deelnemers aan een internationaal golftoernooi. Onze aankomst de eerste avond met een hoog beladen 4WD werd met vreemde ogen bekeken. In het hotel hebben we een paar keer uitstekend kunnen dineren en het ontbijt kregen we op onze kamer. We zijn niet wezen golven.

In het Ku-ring-gai Chase NP hebben we een Black Footed Wallaby gezien en een Goanna van ca. 150 cm lang. De volgende dag maakten we een lange tocht door een vrijwel onbegaanbaar Yengo NP. We hadden dus de goede auto gehuurd en daardoor ondervonden we geen problemen met erg steile weggetjes, weggespoelde wegen, gaten en bulten waar andere auto's onherroepelijk op zouden vastlopen. Het was een feest om in deze 4WD te kunnen rijden. We moesten af en toe wel even uitstappen om te zien hoe we de problemen het beste konden overwinnen. Ook in het Yengo NP hebben we een grote Goanna gezien, deze zat in een boom.

Ku-ring-gai Chase NP Barrenjoey Head

Yengo NP, HZJ105 Yengo NP, HZJ105

Yengo NP, HZJ105 Yengo NP, HZJ105, einde onbegaanbare weg

Yengo NP, er wonen mensen Cessnock, the Comfort Inn

Het lijkt wel of de vakantiedagen steeds sneller voorbij gaan. De volgende dag moesten we alweer terug naar Sydney en de Land Cruiser inleveren. We reden terug over de weg tussen Yengo NP en Wollemi NP. Het was een fantastische route. Wel moesten we nu diagonaal door Sydney naar het Britz-depot. Het was moeilijk de tolweg (Westlink M7) te mijden. Het leek wel of alle wegen over de M7 gingen. Je kunt alleen tevoren voor deze tolweg betalen en zeker niet langs de weg afrekenen. Dit doe je via internet, o.i.d. Dus wij moesten een andere weg door een overvol Sydney vinden.
Op tijd brachten we de Land Cruiser terug en opnieuw bracht een taxi ons naar het hotel, waar we een paar nachten eerder ook al geslapen hadden. Vanaf het dak van het hotel maakten we foto's van de omgeving.

Aan het eind van de laatste middag in Sydney maakten we nog even een wandeling de stad in. We bezochten nog even Circular Quay en we kochten nog wat souveniers.
Tijdens onze wandeling naar het Crown Hotel voor een avondmaaltijd liepen we een internet-cafe binnen om te controleren of de komende twee vluchten nog op tijd zouden vliegen. Zowaar alles was zoals het was afgesproken.

Park Regis Hotel Park Street en Hyde Park

AMP Centrepoint Tower Park Street

Hyde Park en St. Marys Cathedral Sydney Town Hall

Fort Denison Bradleys Head - Pacific Ocean

De laatste morgen in Sydney stonden we bijtijds op, we aten ons ontbijt bij de buren en namen een taxi naar het vliegveld. Om half twaalf vlogen we naar Auckland, Nieuw-Zeeland, terug om onze wereldticket weer op te pakken en door te vliegen naar Hong Kong.
We vlogen weer met een Airbus 320 van Air New Zealand. De vlucht zou drie uur duren.

Botany Bay

Routes gereden in 2004 (groen) en in 2006 (geel)